Jump to content

Filtering and use of bus lane


thinguyenhalu
 Share

Recommended Posts

Tàn phế, mất khả năng ngôn ngữ, suy giảm nhận thức… là những di chứng sau tai biến có thể làm thay đổi hoàn toàn cuộc sống của một người. Để khắc phục các di chứng này, ngoài việc tuân thủ những liệu pháp điều trị của bác sĩ, bạn có thể cân nhắc đến việc cho người bệnh sử dụng các sản phẩm hỗ trợ phục hồi chức năng não bộ song song với phương pháp tập luyện vật lý trị liệu. 

5Ox85tD.jpg

Tai biến hay đột quỵ não vốn được mệnh danh là căn bệnh “tử thần” bởi căn bệnh này không chỉ gây những di chứng nghiêm trọng, mà còn là nguyên nhân gây tử vong hàng đầu. Nếu không có biện pháp khắc phục, những di chứng này thường khiến người bệnh rơi vào tình trạng tàn phế, rối loạn cảm xúc, thậm chí trầm cảm do cảm thấy tự ti, bất lực vì phải phụ thuộc vào người khác. rối loạn nhận thức

3 di chứng thường gặp sau tai biến mạch máu não


Tai biến mạch máu não hay đột quỵ là một căn bệnh nguy hiểm nhưng lại đang có xu hướng tăng nhanh và ngày càng trẻ hóa, đặc biệt là ở những nước đang phát triển như Việt Nam. Sau cơn tai biến, người bệnh có thể bị suy giảm hoặc mất đi một số chức năng của cơ thể như: roi loan van dong

1. Liệt vận động

4fqPJhI.jpg

Sau khi trải qua cơn tai biến hay đột quỵ, hầu hết người bệnh đều gặp khó khăn với khả năng vận động. Có người bị liệt toàn thân, có người bị liệt nửa người, cũng có người bị liệt chân tay, liệt mặt. Nếu không có cách khắc phục sớm, người bệnh nằm lâu còn có thể gặp phải các biến chứng như viêm loét da chỗ tỳ đè, viêm phổi, viêm đường hô hấp, tiết niệu, nghẽn mạch máu… Để khắc phục, bạn có thể cho người bệnh tập các bài tập vật lý trị liệu từ nhẹ đến nặng để giúp họ có thể phục hồi một cách nhanh nhất.

2. Rối loạn ngôn ngữ


Rối loạn ngôn ngữ là một trong những biến chứng thường gặp sau tai biến. Do vùng não đảm nhiệm chức năng ngôn ngữ bị tổn thương, người bệnh không thể nói chuyện như trước, họ chỉ có thể nói rất ít từ, bị nói ngọng, nói khó thậm chí không nói được. Để giúp người bệnh vượt qua tình trạng này, bạn có thể cho họ tập các bài tập nói đơn giản như đếm số, nói tên màu sắc, đồ vật… nhằm giúp khôi phục chức năng ngôn ngữ.

3. Suy giảm nhận thức


Ngoài những biến chứng trên, người bị tai biến mạch máu não còn có thể bị mất trí nhớ, suy giảm khả năng nhận thức về mọi vấn đề trong cuộc sống. Tình trạng này khiến người bệnh không thể làm những công việc yêu cầu độ phức tạp cao như trước đây và sẽ mất rất nhiều thời gian để hồi phục.


Theo các chuyên gia y tế, sau khi được điều trị ổn định và đưa về nhà, người bị tai biến mạch máu não cần có một chế độ chăm sóc và tập luyện đặc biệt để phục hồi chức năng và hạn chế nguy cơ bệnh tái phát trở lại. Để các biện pháp điều trị đạt hiệu quả cao, ngoài việc tuân thủ đúng hướng dẫn, bạn có thể cho người bệnh sử dụng thêm các sản phẩm bổ não đặc hiệu như Kinh Vương Não Bộ (*) để hỗ trợ phục hồi toàn diện các chức năng của não. Người bệnh được hồi phục chức năng não bộ ngay trong giai đoạn vàng tức càng sớm càng tốt thì khả năng người bệnh sớm chủ động được trong các sinh hoạt tối thiểu hằng ngày, từ đó giúp giảm bớt các áp lực về mặt tinh thần cho bản thân và gánh nặng kinh vuong nao bo . 

Edited by thinguyenhalu
Link to comment
Share on other sites

Filtering generally is not illegal although it's more restrictive than in Mediterranean countries!

Bus lanes are usable BUT only when the blue sign clearly shows that motorbikes can use it. E.G. in London I believe most bus lanes are NOT usable by motorbikes whereas in Bristol most are but not all so you need to watch the signs. Cycle lanes can't be used by motorbikes.

Link to comment
Share on other sites

As some people said, be careful. I am Mediterranean as well and our way is way to aggressive for uk standards.

Filter when it’s safe in steady traffic otherwise people can react and become aggressive.

Bus lanes pay attention as some are ok for motorcycle use, but others not, so read the sign.

It takes some time but u will get use to it.

Link to comment
Share on other sites

Where I live there is barely any traffic jams, I only filtered once and that was on a red light where queue was at least 15 cars long which is very unusual over here lol

 

Where is "over here"

Link to comment
Share on other sites

Where I live there is barely any traffic jams, I only filtered once and that was on a red light where queue was at least 15 cars long which is very unusual over here lol

 

Where is "over here"

 

Somewhere in West Sussex

Link to comment
Share on other sites

I dont understand bikers who dont filter .. today when it's been very hot out we sitting in the car I'm wishing I'm on my bike then we approache a biker in full leathers sitting in traffic . I just say WHY . Oi get off the bike and I'll ride it you sit in the car with the screaming bloody kids who cant sit 2 inches next to each other with out hitting pulling hair calling names . And I'll go off filtering the traffic

Link to comment
Share on other sites

I filter if I am filtering so fast I cannot wave or nod or wave boot to say thanks I am filtering to fast!

 

Is filtering not meant to be done at slow speeds? Like, 10-15mph?? Anything over that is aggressive overtaking is it not? All it takes is one person accidentally opening up a car door as you are passing through?? :?

Link to comment
Share on other sites

As well use of bus lanes during operating hours, for motorcycle is legal so I do use it, sometimes some people wave and make faces, so far I didn’t care.

 

I do filter a lot. Having said that bus lanes are not legal on all roads in the UK. For example in Reading or some roads in London like Lambeth. There are cameras and you will get a fin for riding in a bus lane. I'e got £65 last year for not paying attention to raod signs here: https://www.google.com/maps/@51.4961879,-0.1126352,3a,15y,33.56h,90.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgLVX6-0n8KY_WEfeepQurg!2e0!7i16384!8i8192


Also crossing double lines and going in restricted by road markins chevron areas can get you fines and points if there is a police to see you.

 

Chevron road markings with solid line. Chevron road markings with a solid white line forming a continuous boundary prohibit traffic from entering are used in such areas as dual carriageway and motorway slip-roads.

 

London is fine, but people in the country are not used by aggressive filtering so adjust your riding depending on place.


If you don't ride like a complete dick you will be fiine :D


I also come from continental Europe and the most important thing to remember is UK is the only country in the world where there is no priority to the right. That was extremely confusing to me to get use to and can be very dangerous if you don't know that. I mean do not expect people on the left side of you on unregulated road junctions to give you any priority!

Link to comment
Share on other sites

Wait? We do give priority to the right...in roundabouts that is?

Or do you mean approaching junctions from minor to major road?

 

I mean approaching a junction which is not roundabout. I know most of the junctions in the UK have minor to major road markins, but still there are junctions where two roads cross and there is no minor/major because the roads are the same means uncontrolled intersections. Mostly T-junctions on back lanes or cul de sac places.


https://en.wikipedia.org/wiki/Priority_to_the_right


There is no such thing in the UK's Highway code. UK decided not to implement that rule. Ireland decided to have it.


At uncontrolled road junctions where both roads are of the same standard drivers must yield right of way to vehicles approaching from the right.


Rbmmy0w.jpg


https://www.rac.co.uk/drive/travel/country/ireland/


Here some examples in France: https://www.france-pub.com/forum/2012/04/14/priority-to-the-right-2/

Edited by Valko
Link to comment
Share on other sites

Am I right in assuming that we should omit the give way sign on that road and treat it as an unmarked junction? If so, as I have mentioned on the other post you've done, no one has priority but IMO it would make sense if I was in the car to give way to the motorcyclist on the right as they are more vulnerable on the road.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Welcome to The Motorbike Forum.

    Sign in or register an account to join in.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy Guidelines We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Please Sign In or Sign Up